Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Mmmmja....
Forumdeelnemer ViveLaBelgique heeft het in post 45 over de statuten van een Maatschap, waarop u reageert middels post 47. De verdere posts ter zake van onder andere forumdeelnemer Patrice gaan zonder uitzondering over uw Maatschap-constructie’s.
Het arrest van het Hof van Cassatie van 3 april 2014 (N° 262 1° Kamer F.12.0205.N) betreft evenwel geen Maatschap maar de externe hoofdelijke aansprakelijkheid (inzake de schulden van de vennootschap) van na de oprichting toegetreden vennoten van een Coöperatieve Vennootschap met Onbeperkte Aansprakelijkheid en wiens handtekening niet wordt voorafgegaan door de met de hand geschreven vermelding “Goed voor onbeperkte en hoofdelijke verbintenis”.
Kortom, u maakt er andermaal een soepje van.....
|
CVOA = maatschap in de nieuwe vennootschapswet ,dus ik maak gebruik van zaken die gaan komen.
Mijn maatschap is in de vorm van een cvoa met een extensie naar EESV
zodat ik kan gebruik maken van het Europees gemeenschapsrecht ipv van enkel het Belgisch.
Maatschappelijke zetel & zetelverplaatsing & nationaliteit
De maatschappelijke zetel is gevestigd te 2600 BERCHEM Hermanvosstraat 5 bus 7 .
Hij kan naar elders overgeplaatst worden bij eenvoudige beslissing van de bestuurder.
Aangezien de maatschap werkt als een Europees samenwerkingsverband ,maar het niet is,moet ten minste een van de maten zich van de partner( s) onderscheiden door het feit dat hij een aanknopingspunt heeft dat niet tot dezelfde Europese reglementering Lid-staat behoort. Als criterium voor het aanknopingspunt wordt bedoeld het hoofdkantoor voor een vennootschap en de hoofdactiviteit voor een particulier bedrijf. “De Verordening 2137/85” geld slechts als leidraad maar is niet in zijn geheel van toepassing , DE WET VAN 1975 BETREFFEN DE BOEKHOUDING EN DE JAARREKENING VAN DE ONDERNEMINGEN is niet van toepassing op de maatschap.