Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Uit dit doctoraatswerk blijkt dat de productie van fijn stof tgv de remmen, banden en wegdek, slechts 5% is van de totale productie van fijn stof van een voertuig over zijn volledige levensduur.
Daar elektrische wagens via de elektrische motor ook het voertuig kunnen afremmen, het zogenaamde regeneratief remmen, hebben deze voertuigen veel minder slijtage van de mechanische remmen dan diesel of benzinevoertuigen.
Naast het fijn stof dat uit de uitlaatpijp van een benzine of dieselvoertuig komt, komt een significante hoeveel fijn stof vrij bij de productie van benzine en diesel (olieraffinage).
Indien men de uitlaatpijpemissies en de emissies van olieraffinage van benzinevoertuigen vergelijkt met de emissies voor de productie van elektriciteit voor elektrische voertuigen, dan stoten elektrische voertuigen 4 keer minder fijn stof uit dan benzinevoertuigen.
|
Gij blijft maar op dat nageltje kloppen hé. Dat is de theorie, de praktijk is dat niet iedere elektrische auto een diesel of benzineauto vervangt, nee die komt er eigenlijk extra bij, want die andere auto gaat niet uit de omloop, die verhuist naar Afrika of dergelijk en die blijft daar nog 50 jaar fijn stof produceren. Zie jij ze in Afrika al bezig met elektrische auto's? Aan welke struik gaan ze die terug opladen?