Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde
Kan zijn. Dat vele "slinksen" die islam aanspreekt omdat het toch niet zo gezellig was om de RKK compleet te verketteren, misschien waren onze atheïsten daar wat te radicaal in. En nu moeten we plots gaan nuanceren, zeker? Slacht dan met dezelfde radicale attitude de islam af; maar ik weet het jullie zijn bang om afgeslacht te worden door Jihadi's en terreur. Dat is het enige logische dat ik kan verzinnen.
En voor vele mensen is die Koran een troost, net zoals de hippies en de romantiek er rond waren. Maar de realiteit is net iets HARDVOCHTIGER en onverstoord dan gedacht. Het is gewoon een moeilijk te verteren koude douche voor links.
|
Wat blijkbaar moeilijk door de hersenpan van veel blokvolk doordringt is dat atheïsten elke religie afwijzen. Dat de keuze "voor" islam enkel in hun eigen fantasie bestaat.
Over een tijdsschaal bekeken komen we net uit een kleine 2.000 jaar overheersing door een zandbak-godsdienst die hier door de Romeinen is binnengebracht en die zijzelf tot staatsgodsdienst gemaakt hebben en later via de Frankische vorsten als verplicht is gemaakt.
De strijd tegen de kerk is (quasi) geweldloos geweest, sinds pakweg 1960 heeft men gradueel de kerk gewoon meer en meer links laten liggen en na een paar politiek spectaculaire processen en parlementaire gevechten heeft de burger zijn vrijheid genomen/verkregen. En dan spreek ik over geboortebeperking, euthanasie, een menswaardige manier van uit de echt te scheiden en abortus. Al de zaken waar de klootzakken van de kerk ons mee kluisterden.
Die macht heeft de islam niet, en zal ze nooit hebben bij ons. Dat zij in hun omgebouwde garages op vrijdag willen bidden tot hun onbestaande profeet interesseert me zelfs niet. Hun wereldse macht is nul komma nul. En DAT is belangrijk. Enkel dat. Nooit mag een religie nog wereldse macht hebben.
Verder mag iedereen aanbidden wat hij wil.
Onze democratie is sterk en intelligent genoeg om elke poging van één of andere godsdienst om macht te verwerven af te blokken. De blokkers hebben jaren lopen te zeiken dat men de moslims niet durft "aanpakken" toen men talmde om een verbod op onverdoofd slachten uit te vaardigen. Wel, het is er.
En ik geef op dit punt een heeel dik applaus voor deze regering die dit (eindelijk...) heeft durven doen.
Wat ik nog mis is een doorgedreven jacht op salafistische predikanten, daar talmt België nog teveel in gewoon uit schrik om in een internationaal dispuut met Saoudi-Arabië te komen.
Links én rechts zullen een heel pak beter af zijn als al die religieuze onzin terug tot zijn normale proporties is gedrongen : namelijk het privé leven van een individu.