Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
1. Jij begint in post 120 over de kruistochten, niet ik.
2. Ik reken op geen enkel vlak de islam af op de laatste 10 jaar, integendeel, komaan zeg!
3. Het is volstrekt onmogelijk om met jou een discussie te voeren over geschiedenis omdat je eenvoudigweg niet in staat bent de geschiedenis én de hedendaagse wereld die daaruit voort kwam los te zien van jouw seculiere moderne kijk op deze. Je sneer naar de "arme" christelijke pelgrims bewijst onomstotelijk je vooringenomenheid en je onmacht om de geschiedenis van je voorouders in de juiste context te plaatsen, een reserve die je niet aan de dag legt als het gaat om de geschiedenis van de wereld buiten het westen.
Het seculiere argument van Pandareus, zelfs al heeft hij gelijk, dat Mohammed niet bestaan heeft, is irrelevant om de hedendaagse wereld te begrijpen waar anderhalf tot twee miljard mensen hun leven willen geven om Mohammeds bestaan te verdedigen.
Het toont voor mij wel aan dat je niet in staat bent verbanden te leggen en te begrijpen wat er in de wereld om je heen gebeurt.
Het is de westerse ziekte van de moderne tijd.
|
Je hebt gelijk, mijn excuses. Ik haalde het gewoon aan om te zeggen dat religieuze waanzin van alle tijden is. En ik wil best over de Kruistochten verder praten. Het is een boeiend onderwerp.
Maar waarom het hier gaat is, en ik hou het bewust simpel:
1. Islam is slecht
2. Christendom is goed (of niet slecht, of minder slecht, whatever)
Dat zijn zwart-wit redeneringen die er bij mij niet ingaan.
Het is wat de mens van een religie maakt.
En laat mij het nogmaals zeggen: radicale/extremistische vormen van de islam zoals IS, wahabisme/salafisme, Taliban etc moeten bestreden worden.