Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Islam is radicaal, simpel.
Kijk naar de gedragingen van de stichter, echt of verzonnen.
Kun je in eer en geweten de historische Mohammed onderscheiden van een Kony?
Eerlijk?
Ik herhaal het nogmaals, en probeer het eens goed te laten bezinken, alvorens je er al dan niet op antwoordt.
Als een christen of een boeddhist iemand vermoordt in naam van zijn geloof, hoef je maar te wijzen op de vreedzame manier waarop hun profeet leefde.
Wie kan een extremistische moslim aan de hand van Mohammeds gedrag terecht wijzen wanneer hij op straat iemand onthoofdt?
De fundamentalisten winnen altijd en de meerderheid zwijgt uit angst om onislamitisch bevonden te worden:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Banu_Qurayza
Tolerante moslimmaatschappijen zijn een anachronisme en zullen altijd slechts tijdelijk zijn.
|
Je lijkt te denken dat ik hier de Islam zit te verdedigen tegen het Christendom.
Voor mij is religie iets privé. Je kan dat doen zolang je de Mensenrechten niet overtreedt en je moet anderen ook niet met je morele problemen proberen op te zadelen.
Je moet ook niet religieuzen uitroeien.
Voor de rest ben ik echt geinteresseerd in de feiten. De oorsprong van het Judaisme, het Christendom en de Islam die eigenlijk dezelfde monotheistische godsdienst zijn is echt fascinerend.
Over wie Jezus en Mohamed écht waren valt veel te vertellen en is nog véél meer ongeweten.
Vermits Mohamed de grootste boosdoener blijkt te zijn: de beste bron is daar de koran (die net zoals het NT tientallen jaren na de profeet geschreven is, maar het voordeel heeft dat er niet zoveel versies zijn).
Ik heb de vraag hier nog al gesteld: heb je de koran gelezen en wat vind je ervan?
ps: het boek van Holland heb ik nog niet gelezen maar ik ga het zeker doen.