Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2017, 00:07   #600
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw cijfer van 8 % is fout. Helaas, goed geprobeerd. Load factor is met de huidige generatie reeds 10 % (in Belgie, in Z-europa een pak hoger, bron: Elia) en door modernere panelen die nu reeds op de markt zijn stijgt het naar 11 % (beter in staat om ook bij bewolking energie op te wekken).

Ten tweede moet die energie niet opgeslagen worden. De energie opgewerkt bij licht kan gebruikt worden om de piek op te vangen door de dag.

Het gros van het energieverbruik gebeurt door bedrijven. Die door de dag actief zijn. De gezinnen maken slechts een kleiner deel uit van de energievraag in BE overigens. De nachtvraag kan ingelost worden door onze kerncentrales.
11% voor de toekomstig laatste generatie bij installatie nieuw onder de optimale helling naar het zuiden georienteerd. Niet alle schuine daken hebben een schuine kant naar het zuiden. Degradatie in de tijd geldt ook voor je neusje van de zalm panelen. Ik heb trouwens panelen op mijn dak liggen en weet waar ik over spreek.
De denkoefening was alle huidige elektriekproductie te doen zonder CO2 uitstoot en zonder kernenergie. Het klopt dat een kerncentrale op alle momenten energie kan leveren en zonnepanelen niet. Het klopt dat investeren in kernenergie goedkoper is dan een investering in electriciteitsopslag alleen al en dat investeren in kernenergie bovendien electriciteitsopslag overbodig maakt.
Men wil absoluut zonne-en wind energie hebben, om te zeggen dat men met groene energie bezig is, maar de realiteit is dat zonne- en wind energie gewoonweg 100% verspilling zijn en dus eigenlijk mensenlevens kosten, wegens hun opportuniteitskost .
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden