Los bericht bekijken
Oud 27 december 2004, 18:48   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marsupilami
Ja, maar ik heb het nog niet eens over compromissen met andere partijen. Ik heb het ook over compromissen met de realiteit. Bv. Het VB wil misdadigers strenger straffen en men eist bv de afschaffing van de wet Lejeune (de wet dat veroordeelden al vanaf 1/3 van hun straf mogen vrijgaan). Consequentie is dat men -beetje kort door de bocht- drie maal meer gevangenissen nodig zal hebben en men krijgt de huidige overbevolking (waar men op 1/3 al vrij mag) al niet onder controle. Het voorgestelde Vlaams Belang beleid kost dus handenvol geld. Waar haal je dat geld ? De pensioenen verlagen ? Of minder politie op straat ? Compromissen sluiten moet je altijd als je beleid maakt, in de oppositie hoef je geen compromissen te sluiten.
Omdat de gevangenissen nu reeds overvol zitten en men er inderdaad niet elk jaar 10 kan bijbouwen... laat men een groot deel van het gespuis maar los lopen in de maatschappij? Kan tellen als oplossing!
- vaststelling:een overgroot gedeelte van die lieden zijn vreemdelingen
- verander de snel-belg-wet in een periode van 10 jaar kandidaat-belg, met alle voordelen vandien, maar ook met het risico effectief uit het land gezet te worden bij misdadige activiteiten. En pas daarna ben je echt "Belg".
Dat zou na een tiental jaren al een héél ander beeld geven.Wanneer een van mijn kinderen vriendjes (maakt niet uit blank/bruin/zwart en zelfs groen) uitnodigt op zijn verjaardagsfeestje, en dat gastje zet de boel op stelten, op een erge manier ... dan vliegt dat gastje eruit. Niks met "racisme" te maken. Vanzelfsprekend "Eigen misdadigers Eerst in Eigen gevangenis..." nietwaar? De kostprijs valt waarschijnlijk minder hoog uit op die manier.
Iedereen zal het toch zo normaal vinden dat hij/zij baas is in eigen huis. Maar baas zijn in eigen land is blijkbaar een onaanvaardbare ketterij voor sommigen, en dit in naam van "grote principes" die vooral gestoeld zijn op een onaanvaardbare naïviteit tov de werkelijklijkheid en het gezond verstand.
andev is offline   Met citaat antwoorden