Los bericht bekijken
Oud 5 september 2017, 21:20   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs de meest idioot krachtige waterstofbom ooit getest, Tsar Bomba, is maar een voetzoekertje in vergelijking met de kracht die in een weerssysteem als een orkaan zit.

Er zijn voorstellen geweest om geo-enginering te gaan doen met 5-10 gigawatt kweekreactoren die oceaanstromingen zouden moeten ombuigen door warmwaterbubbels te maken. Maar da's een proces dat jarenlang "stoken" met atoombommen zou vergen.

Maar ja, een Tsar Bomba gebruikt als onderwater "tsunamibom", daar krijg je een grote havenstad mee weggespoeld en gevaarlijk radioactief voor de eerste 50-100 jaar. Langs de andere kant, die bom doet net hetzelfde over een groter oppervlak met minder langdurige effecten door een goed geplaatste luchtdetonatie.

Neen, atoomwapens als weer-manipulators, dat laat men over aan science-fiction. De Belgische striptekenaar Roger Leloup heeft er zelfs een album aan gewijd. De dochter van de wind.

En gelukkig maar. De enige manier die we momenteel ken om atoomwapens als geo-enginering methode te gebruiken is "Nucleaire winter"

Dank voor uw uiteenzetting.

En contrails. Zet uw aluminium hoedje maar op.
Ik zocht het al op dat Alu hoedje

Samen met de Kooi van Faraday moet dat best lukken.

Lid worden van de kerk van het spaghettimonster is dan weer te hoog gegrepen dacht ik.