De lang verwachte voorstelling van een bijkomende Ev-middenklasser is eindelijk daar. Met 4,48 m toch een interessante wagen, en vooral hij ziet er al veel beter uit als zijn voorganger.
4,48 m lengte en voora 1,54 m hoogte is qua ruimte geschat zeker een klasse groter dan de Opel Ampera E en benaderd of mss beter dan het Tesla Model 3, die wel langer en vooral breder is maar 10 cm minder hoog. De concurrentieafmetingen plak ik onderaan.
Voor Europese wegen en vooral garages heeft de Nissan Leaf zeer interessante afmetingen, dus wat hoger en daarvoor smaller.
De eerste versie is met netto 40 kWh, of wslk het batterijpack van de kleinere Zoe 40. In de praktijk zal dat 250-270 km rijbereik zijn
De versie met netto 60 kWh wordt later verwacht, of een praktisch rijbereik van ca. 350-370 km. Met een Cd van 0,28 moet dat haalbaar zijn, ook voor een wat zwaardere wagen, imho. Een gewicht van ca 1500 kg zie specs vindt ik redelijk goed voor een E-wagen van die afmetingen en 40 kWh-batterijpack. Want de kleinere Zoe met idem 40 kWh weegt iets zwaarder, 1502 tot 1555 kg
Alle specs zijn hier te vinden, helaas enkel de Japanse, maar voor 99 % zullen dat ook de Europese specs zijn,
de laadmogelijkheid zal voor Europa zeker CCS worden, dus meer dan dubbel zo snel laden aan 150 kW-CCS-laadpalen:
Citaat:
https://electrek.co/2017/09/05/nissa...18-next-gen-3/
After months of teasing, Nissan has finally officially unveiled its next-generation Leaf today in Tokyo, Japan.
The new version of the all-electric vehicle feature a new design, “~40% range increase”, vehicle-to-grid capacity, and several more features.
If you have been following Electrek over the last few months, not much of this will come as a surprise.
The specs leaked last month and now Nissan confirmed the new 40 kWh battery pack that they claim can enable “400 km” of range (~250 miles), but that’s under Japan’s JC08 standard, which is known to be unreasonable.
The actual EPA-rated range is expected to be around ~151 miles.
As expected, Nissan also confirmed that a “longer range” version will be available next year. This is expected to be the long-awaited 60 kWh battery pack to enable over 200 miles of range and compete with Tesla’s Model 3 and Chevy’s Bolt EV.
The new 2018 Nissan Leaf also features a new 110 kW electric motor, which is a significant jump from the 2017 model’s 80 kW motor, and the long-range version should be more powerful.
...
In Japan, where they are getting the new vehicle in October and ahead of other markets, they expect to double or triple their Leaf sales with this new generation, which is offered at roughly the same price as the previous one: 3,150,360 yen (~$29,000 USD).
In the US, the vehicle is instead expected to come in “early 2018” – starting at $29,990.
We published the full specs further down.
That’s going to be a bummer for those hoping that they make the move to CCS in the US, but there’s still hope for the long-range version, which is expected closer to the US launch of the new Leaf.
Here are the full specs released by Nissan:
2017 Nissan LEAF specifications (Japan model) Specifications are based on the latest product information available at the time of release. Specifications for other regions will be announced at the start of sales.
Exterior
Overall length 4,480 mm
Overall width 1,790 mm
Overall height 1,540 mm
Wheelbase 2,700 mm
Track width front/rear 1,530-1,540 mm/1,545-1,555 mm
Minimum ground clearance 150 mm
Coefficient of drag 0.28 Cd
Tires 205/55R16 or 215/50R17
Cargo area (VDA) 435 L
Weight/capacity
Curb weight 1,490-1,520 kg
Capacity 5 passengers
Gross vehicle weight 1,765-1,795 kg
Battery
Type Li-ion battery
Capacity 40 kWh
Electric motor
Name EM57
Maximum output 110 kW (150ps)/3283~9795 rpm
Maximum torque 320 N・m (32.6kgf・m)/0~3283 rpm
Performance
Cruising range 400km (JC08)
Charging time (normal charging) 16 hours (3 kW) 8 hours (6 kW)
Charging time from alert to 80% (quick charging) 40 minutes
|
Afmetingen-gewicht nieuwe Nissan Leaf 2018, versie 40 kWh
Overall length 4,480 mm
Overall width 1,790 mm
Overall height 1,540 mm
Curb weight 1,490-1,520 kg
Prijs vanaf 29k? Met of zonder huur batterij? Aankoop batterij wslk 36k?
Afmetingen-gewicht Tesla model 3, 50/75 netto accupack (54 kWh en 80 kWh bruto):
Length 184.8 in (4,690 mm)
Width 76.1 in (1,930 mm)
Height 56.8 in (1,440 mm)
Curb weight
Standard battery model: 3,549 lb (1,610 kg)
Long range battery model: 3,814 lb (
1,730 kg)[8]
Prijs ca. 40 k/47k ? (in US $35k/$44k)
Afmetingen-gewicht Opel Ampera e, enkel 60 kWh netto:
Length 4,170 mm (164.0 in)
Width 1,770 mm (69.5 in)
Height 1,600 mm (62.8 in)
Curb weight 1,624 kg (3,580 lb)
Prijs 39,3 k, +44 k voor de full option (Duitse prijs is gekend)
Renault Zoe 40:
Länge: 4085 mm
Breite: 1730 mm
Höhe: 1562 mm
Leergewicht: 1502–1555 kg
vanaf 22,2 k (batterijhuur) en 38,5 k voor de topversie met aankoop batterij.
Qua prijs zou de Nissan Leaf duidelijk goedkoper zijn dan Opel Ampera e en Model 3, en zelfs mss goedkoper dan de Renault Zoe schat ik, batterijhuur is een groot?
Men verwacht zelfs een prijs nipt onder de 30k voor de basisversie, benieuwd wat de *standaard opties zo zijn, want die zijn zeer bepalend om de prijs correct te kunnen vergelijken. Nissan zou een interessante soort light versie hebben van "autopilot", vooral snelweg.
De batterij kan ook in nood het huis/bedrijf van stroom voorzien:
Citaat:
*But a new design and range increase for the same price is not all you get with this new generation.
Nissan has included a few edge features, like vehicle-to-grid capacity, which enables owners to use their car’s battery pack to power their home.
They are also linking their ‘ProPilot’ feature, a semi-autonomous highway driving system, to the new vehicle, which will be the first to have it in their lineup.
https://www.youtube.com/watch?v=VJKRQtQTbQM
|