Discussie: Banmeldingen II
Los bericht bekijken
Oud 6 september 2017, 17:06   #16062
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hahaha! En dat is natuurlijk een factor die de volkeren die binnen die grenzen vertoeven "aaneen smeedt"
Je snapt het gewoon niet hee quercus, maar dat "aaneen smeden" is folkloristische nonsens.
Als burger heb ik evenveel affiniteit en interesse voor een voor mij onbekende landgenoot als voor een Inuit.
Geen enkele dus.

Citaat:
. Kom zeg, welk percentage van alle burgeroorlogen uit de geschiedenis zouden niet in gang gezet zijn door ondoordacht getrokken grenzen?
Oorlogen zijn er altijd geweest, in de ontwikkelde wereld van na 1945 zijn er echter nog maar relatief weinig. Eén van de beslissende factoren was het internationaal erkennen van elkaars soevereiniteit en universele rechten toekennen aan alle burgers van die landen, en die landen dwingen die rechten toe te passen.

Citaat:
Zijn de Belgische grenzen bevorderlijk geweest voor het ontstaan van het "Belgische volk" ??? Are you serious?
Ja. Sindsdien loopt de helft van europa niet meer ons grondgebied plat. Na de laatste grote wereldbrand zijn er in west europa eigenlijk geen grote oorlogen meer geweest. Mijn veiligheid is ook de veiligheid van mijn buur in de nabijgelegen landen. Het systeem werkt.
Sterke naties in een sterke internationale rechtsorde met degelijk verdragsrecht zorgt voor vrede sinds 1945 in heel west europa.
Lijkt me de langste periode te zijn sinds het ontstaan van de geschiedenis.
Dat folkloristen dat niet kunnen plaatsen tegenover hun hang naar 'kenmerken' die ze aan een groep mensen binnen hun eigen definitie van een volk hechten is enkel maar hun probleem. Niet dat van alle andere Belgen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 september 2017 om 17:07.
Pandareus is offline