Discussie: Banmeldingen II
Los bericht bekijken
Oud 7 september 2017, 15:22   #16203
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Van mij mag u gerust atheist blijven hoor.
Maar de bewering:
Daarom is de bewering dat Vlamingen niet echt een volk zijn ook een beetje prikkelend voor de lachspieren. is toch van u? U vindt het een vanzelfsprekendheid dat er zoiets is als een Vlaams volk, en er is toch een soort van neerbuigendheid van uwentwege als iemand dat niet inziet?
Citaat:

Dan is elke vorm van vermeende eenheid een illusie nietwaar?
Dat zou wel eens best kunnen. De mens heeft nu éénmaal de neiging om in chaos patronen te onderkennen. Als u mensen in de een verzameling 'vlaming' onderverdeelt, dan is dat even illusoir als een star trek fan die de wereldbevolking onderverdeelt in 'trekkies' en 'niet-trekkies'. Zijn trekkies daarom een volk? Bovendien als ik u vraag volgens welke criteria u mensen onderbrengt in de verzameling 'vlaming', dan kan u daar niet op antwoorden.
Citaat:
Waarom zou "Belgen" dan ook geen illusoire eenheid zijn?
Oh, maar dat zijn ze ook.
Citaat:
Omdat er toevallig een landsgrens is? Als we die redenering volgen dan bestonden er ten tijde van de USSR geen Oekrainers, Georgiers, Tataren of Kazakken omdat er enkel die ene grens was waarbinnen al die volkeren binnen de USSR woonden.
Waarom begint over landsgrenzen? Ik heb geen supra identiteit, ik voel me geen Belg en geen Vlaming. landsgrenzen zijn arbitrair. Ik hecht daar geen belang aan.
Citaat:

Doet u mij alstubieft een plezier en vermoei mij niet meer met uw simplisme.
Waarom bent u hier op dit forum? Om niet te moe te worden?
geertvdb is offline