Discussie: Banmeldingen II
Los bericht bekijken
Oud 8 september 2017, 12:32   #16233
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nationalist is een containerbegrip, daar zit een heel scala van verschillende zaken onder.
Moest je zeggen : "jij bent een staatsnationalist' dan geef ik je gelijk.
Jijzelf lijkt me eerder een cultuurnationalist. Dat zijn 2 totaal tegengestelde uitgangspunten.
En hier op het forum struikel je dan nog eens over de centennationalisten.

Ik ben het overigens totaal niet eens met je opmerking van de natiestaten als veroorzaker van oorlogen.
En neen, ik ga niet nog eens mijn opsomming van gisteren volledig overtypen.
Solide grenzen, die vastliggen in verdragen en supra nationale instellingen wiens rechtsmacht wij erkennen zijn al decennia de reden dat europa in vrede leeft. Idem zo voor de VS.

Denk jij echt dat het voor de italiaanse of duitse eenmaking beter was ? Men leefde toen in een eindeloze reeks van conflicten en oorlogen.
allez, mss een opstapje dan ... wat was het gevolg op de grootte van de gewapende grensconflicten en oorlogen van het ontstaan van de natiestaten?
je kan mss ook wel twee dorpen/steden tegen elkaar laten vechten (wat me al moeilijker lijkt dan twee naties, maar soit) maar als je dan aan elke kant vh conflict zo'n 35 heethoofden tegen elkaar kan mobiliseren, dan is dat toch al een hele opkomst, me dunkt ...
Anna List is offline