Los bericht bekijken
Oud 15 september 2017, 21:15   #105
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De immigratie uit moslimlanden stoppen ?
Grapjas, deze post kostte me welgeteld 9 minuten van m’n leven.
Nee, nee.... je hebt me niet begrepen.

Een volledige studie.
Een klein boekje bijna, want dat zal het wel worden, wat je aan de bevolking kan geven zodanig dat ze op de hoogte zijn over wat het allemaal gaat.

bvb. We sluiten onze grenzen.
Hoe gaan we dat doen, wat gaan de economische gevolgen zijn, hoeveel extra mankracht gaan we daarvoor nodig hebben, wat gaat dat ons kosten én, wie gaat dat betalen. Bovendien, is het wel mogelijk ?
De grens bvb tussen Canada en de VS, als voorbeeldje, daar wandel je zo over.
Griekenland, Italië, grenzen op de stranden ofzo ?

En dat is nu maar één puntje van de 10-tallen (als het er geen 100 zijn) die je zo zal moeten uitwerken en in een text gieten die iedereen kan begrijpen, ongeacht hun niveau.
Een ander puntje, waar je ook rekening zal moeten mee houden, zijn onze 'eigen belangen' die we de laatse eeuwen al hebben laten gelden én wat de indirecte gevolgen daar nu van zijn.
vb. Inval in Irak, en de IS zag het daglicht... of wat de Fransen nog altijd voorhebben met de Tunesiers...

Het vergelijken met Japan bvb, houdt trouwens niet veel in. Japan is immers Europa niet. Zwitserland trouwens ook niet.
Nog minder je vergelijking tussen het nazisme en de Islam.
De Islam is een godsdienst, wat niet van het nazisme kan gezegd worden, én, je hebt onze grondwet.

Werk aan de winkel, en zo goedkoop kom je er deze keer niet af denk ik.

Maar ik ga je wél één ding beloven.
Ik heb die vreemdelingen ook liever ginder dan hier.
Als je me op een objectieve manier kan overtuigen, dan stem ik ook 'ja'.

Wat de referenda betreft in Zwitserland... Met een opkomst die meestal onder de 50% ligt, kan ik die eigenlijk niet echt zien als 'de stem van het volk'. 75% of meer zou eigenlijk een minimum horen te zijn in een democratie, of je ondergraaft het begrip 'democratie'.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 15 september 2017 om 21:24.
kojak is offline