Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Kan heel goed zijn, de voorbeelden komen dan ook niet uit het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Maar de voorbeelden komen ook niet van 1 bedrijf.
En ik vermoed dat mensen die bedrijven zoals Katoennatie, Inza, PSA, Biffa, Fina, enz... besturen, niet direct als idioten kunnen bestempeld worden.
Voor daar dergelijke aankopen worden gedaan en beslissingen worden genomen, hebben er al heel wat vergelijkingen plaats gehad.
Trouwens in de meeste bedrijven hebben de aankopers niet veel te zeggen over de aankopen. Zij zijn slechts bedienden die het papierwerk mogen doen om de aankopen te laten plaats vinden.
|
hmmm... aankopers die hun werk doen overrulen bepaalde 'platte paden' en 'voorkeuren'. En gaan normaal gezien zuiver economisch over de beslissing redeneren. Dus hoeveel kost het, hoeveel brengt het op, als het opbrengt doen. Dus daarvan uitgaand zullen wel een pak van die beslissingen gedocumenteerd zijn.. en als ze inderdaad bij een dieselmotor uitkomen zal dat dan de beste keuze zijn.
Nu waar ik mij veel meer aan erger is de overheid die zich inmengt met de privé en zelf het voorbeeld niet geeft. Als er perse elektrisch moet gereden worden, dan moeten alle dienstwagens van stadsbesturen, politiediensten vanaf nu defacto elektrisch zijn...
En als er perse geen één diesel binnenmag in antwerpen, moeten alle vrachtwagens, vuilniswagens, groendienstwagens, traktoren van de groendienst, glascontainer wagens, oude kleren container wagens, rioolopzuigwagens, allemaal defacto electrisch zijn... En in één trek moeten alle bussen ook elektrisch zijn..;
Geef zelf het voorbeeld hoe het kan en gebruik de overheid zijn kritische aankoopmassa om een 'gamechanging' speelveld te maken... Eenmaal je zelf kunt bewijzen dat het werkt, kun je met 100% empathie en met duidelijke bewijzen aantonen dat het werkt en dat er geen nadelen meer verbonden zijn aan elektrische wagens