Los bericht bekijken
Oud 20 september 2017, 17:30   #830
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Koopt maar goed vervroegd lekker veel nieuw auto's die, buiten hun productievervuiling, dan per transport hierheen verscheept worden met schepen die op zware olie varen.

Ons politici zullen het graag horen dat al die zottekes hier hun spaarcenten aanspreken om weer maar eens een een nieuwe blinkdoos te kopen. Dat is precies wat ze willen dat iedereen zijn spaargeld uitgeeft.

En binnen een jaartje of twee, als het al zolang duurt, schroeven ze al die electrotoestande hun beloofde voordelen terug en eens genoeg van die elektrische bolides in de omloop zullen we eens zien wat dit gaat teweeg brengen met de prijs van de elektriciteit. Dan kunnen ze daar weer over gaan janken.
Klopt, electrische wagens promoten samen met een kernuitstap en op het moment dat er slechts een 5% van de electrische energie met zon en wind gemaakt wordt is niet echt een bewijs van langetermijn visie. Ik vraag me trouwens af wie de stekker uit de kerncentrales gaat trekken in 2025. Wie gaat zeggen: ik zet het land in den donkeren en ik ben diegene die de chemie uit belgie wegjaagt. Misschien iets voor de tandem Verhofstadt-Daems. De ene heeft de electriciteitsmarkt naar de kl.ten geholpen en de overheidsgebouwen aan zijn vriendjes van het privé-initiatief weggegeven en de andere Sabena en haar vliegtuigen.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden