Los bericht bekijken
Oud 21 september 2017, 07:20   #67
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik zeg dag er wel degelijk een europese identiteit bestaat. Ik heb nooit gesteld Als zou die objectief zijn. U sleurt dit (subjectiviteit) erbij. Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft. Het is niet omdat iets niet objectief Is (vb een gevoel) dat het niet bestaat.
Maar een gevoel bestaat enkel bij u zelf, in uw hersens.
Het is niet omdat u voelt dat er een Europese identiteit is, dat er een Europese identiteit is. U antwoordt trouwens niet op mijn vraag:
Degenen die uw gevoel niet hebben, is daar iets mis mee?
Citaat:
Als ik zeg dat ik mij in heel wat aspecten sociologisch verbonden voel met andere europeanen, wie zal zeggen, en met welke argumenten, dat dit niet waar is,
Maar gij klinkt echt zoals een gelovige! Wat in godsnaam betekent 'zich in heel wat sociologische aspecten verbonden voelen'? Dat zijn wollige niets zeggende woorden die u verzint om een illusoir gevoel te beschrijven.
Citaat:
tenzij je uit bent op een rondje kafkaiaans woord- en notieschermen. Ik vind de discussie toch wel grenzen aan het belachelijke.
Nee, dit is heel essentieel. Gij hebt een gevoel, en u wil dat niet eens in twijfel trekken, laat staan er vragen over beantwoorden. Alsof het een absolute zekerheid is.
Citaat:
Trouwens, ik vermoed dat u tijd te over hebt. Daar benijd ik u wel om.
Wat een achterlijke neerbuigende opmerking. En raar genoeg is het superdruk deze week, met de 2 belangrijkste vergaderingen van het jaar net deze week!

Mag ik u nu ook neerbuigende persoonlijke opmerkingen maken?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden