Los bericht bekijken
Oud 22 september 2017, 02:53   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard M.a.w.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor mijn part slikt iedereen wat-ie wil.
Al kan je natuurlijk vragen stellen bij iemand die naar homeopathie grijpt als-ie met een besmettelijke ziekte rondloopt. Hoewel zo iemand langs de andere kant natuurlijk ook gewoon niets kan gebruiken en dan ook besmettelijk rond blijft lopen...

In ieder geval: het gaat me wel te ver als mijn belastingsgeld wordt gebruikt om flesjes water terug te betalen aan mensen die geloven dat ze daar van gaan genezen. Draai en keer het hoe je wil: het blijft water. En dat terug laten betalen door de ziekenkas is al even van de pot gerukt als geloven dat de aarde nog maar 5000 jaar bestaat.

Overigens krijgt nu eindelijk mijn diploma chemie terug wat waarde want zolang homeopathie algemeen als werkend wordt beschouwd ging ik er van uit dat mijn diploma enkel nog kon dienen om aan de muur te hangen.
Een overheid die homeopathie terugbetaalt en tegelijkertijd diploma's chemie erkent weet niet goed waar ze mee bezig zijn. Het is het één of het ander.

Vandaar ook dat ik de reactie van de sector zo belachelijk vindt: 'De studie gaat enkel uit van een scheikundig model!' Wat verwachten die dan? Dat geneesmiddelen goedgekeurd moeten worden op basis van hun kleur, smaak of vlot bekkende naam?
Goed zo, er is nog toekomst voor wijwater! (Een ietwat kortere samenvatting van het bovenstaande.)