Los bericht bekijken
Oud 25 september 2017, 19:15   #880
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Zoveel spel over tot nu toe 2% zonneenergie in belgie, 2% die notabene gewoon door een kerncentrale had kunnen bijgeleverd worden. Het ware misschien zelfs regelgewijze makkelijker geweest dit te laten leveren door de kerncentrale. Nu heb ik wel begrip voor het feit dat mensen werk moeten hebben in een economische context waar welvaart voor de meesten moet komen van werk. Dus, je kan werk creeren dan door mensen zonnepanelen op hun dak te laten leggen, dat is een interessant argument voor zonnepanelen, maar direct-energetische redenen pro PV zie ik er geen...
Bovenstaande geldt ook voor windenergie: het is enorm veel meer werk de 800 turbines op zee te onderhouden dan die ene grootte 1 GW unit. Dat de electrische energie dan gesubsidieerd wordt kan je dan zien als werkverschaffingssubsidie. Ik zou zelfs 100% pro zon en wind zijn, moest alles in Belgie geproduceerd worden en dus niet alleen maar een klein gedeelte zoals dat voor zonnepanelen het geval is. Zonne-energie in Belgie is voor een groot gedeelte werkverschaffing aan de chinese maakindustrie.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden