Ik ben toch altijd onthutst wanneer ik de communiqués lees die Groen de wereld instuurt. Wat voor volkje is dat eigenlijk? Uit welke kringen komen die?
In ieder geval, dit standpunt heeft geen jota te maken met wat je normaal van hen zou mogen verwachten, met name een bekommernis voor het openbaar groen. Zo'n parkje in de Brusselse steenwoestijn zou moeten vertroeteld worden. Doet Groen dat? Nee hoor, ze blijken veeleer de mening toegedaan dat die illegalen een soort "mensenrecht" hebben om een openbaar park te bezetten en er hun rommel te dumpen.
De illegalen in het Maximiliaanpark hebben hun lot volledig in eigen handen. Ze willen per se het Kanaal oversteken naar GB. Maar Groot-Brittannië is een soeverein land en heeft het volste recht te beslissen of ze er in komen of niet. Britain says "no!" en daarmee uit! Wordt het lot van de illegalen daarmee een ware ramp? Helemaal niet, Francken biedt hen de gelegenheid aan om hier asiel aan te vragen waardoor ze een kans krijgen op een menselijker perspectief. Die oenen weigeren pertinent. Voor mijn part mag Francken ze dan ook allemaal zo snel mogelijk laten opscheppen en afvoeren naar Afrika.
|