Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Naar aanleiding van onze samenwerking met het VB heb ik het toenmalige 70-punten programma bij de partij opgevraagd en onmiddellijk gekregen. Een flinke boterham. Behalve een paar punten over het terugkeringsbeleid van azielzoekers die niet in aanmerking komen voor verblijf bij ons, heb ik niets gevonden wat in tegenspraak zou zijn met de principes van onze democratische rechtstaat.
Ik ben er zeker van dat superpanda het 70-punten programma nooit gelezen heeft. Maar zijn haat t.o.v. het Belang zit zo diep geworteld dat de lezing niet nodig is. Hij beschouwt het VB als een partij die de leer van snorremans hoog in het vaandel voert en die dus moet van de kaart geveegd worden. In die zin antwoordt hij iedereen die het aandurft hem hieromtrent een vraag te stellen.
|
Ik heb niets moeten opvragen, omdat ik in tegenstelling tot jou weet over wat ik praat. Ik
heb namelijk een versie van het originele plan.
Als Maarten akkoord is om het als historisch document en bewijsstuk op de website van politics.be te zetten wil ik het hem gerust doormailen.
En moest je geheugen wat parater zijn, dan zou je weten dat ik een pak letterlijke citaten gegeven heb in het draadje rond deportaties. Alle citaten heb ik in de passende bruine kleur gezet, ter illustratie.
edit : ik hoop tenminste dat je toen niet zoals zovelen je hebt laten rollen met lectuur van het o.a. door Jurgen Ceder in 1996 'opgepoetste' 70 puntenplan dat er enkel gekomen was omdat de eerste versie een aantal inbreuken tegen het EVRM in zijn tekst had.