Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2017, 15:26   #7310
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb de afgelopen dagen met een aantal Spanjaarden gepraat, omdat ik de absoluut contraproductieve houding van Rajoy langs geen kanten kon begrijpen. ook omdat ik ervan uitging dat dit een geweldagdige dag zou worden, je kan geen 10.000 oproerpolitieagenten uit andere provincies in een conflict brengen en verwachten dat er geen geweld zou zijn.

voor mij nieuw element uit die gesprekken was : dat het franquisme in Madrid en zeker bij de PP nog springlevend is, dat Spanje na Franco een (schijn)laagje democratie kreeg, maar dat er in de Madrileense hoofden eigenlijk niks veranderd is, nog steeds niet...

dat was voor mij eigenlijk t enige puzzelstukje wat die houding van Rajoy ergens enigszins verklaarbaar maakt.
Oei, wil je nu zeggen dat Pandabeer, Dadeemelee en al die andere linkse betweters hier, zich ongewetend achter de zuivere facistische vlag hebben geplaatst en ze met alle verve die ze bezitten hebben zitten te verdedigen...
Pandabeer is nog dieper gevallen dan het softe Vlaams Blok gespuis...

En zoals herhaald en herhaald... Heel dat anti-facistisch gedoe hier is, door hun verblinding en door hun steeds verder afwijken van de normale democratische regels, niets meer en niets minder geworden dan facisme van de zuiverste soort, hetzelfde waartegen ze zogezegd optreden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden