Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
U leest niet wat ik schrijf. Ik zei dus: 'u had de persoon wel in het Nederlands kunnen zeggen waar Sint-Truiden ligt. En had hij het niet verstaan, dan was het maar zo'.
Maar mensen met opzet een verkeerde kant opsturen omdat hij iets in het Frans vraagt, is zeer kleingeestig.
|
U moet mij niet komen zeggen wat ik moet doen.
Ik heb in Wallonië ook meermaals de weg gevraagd. En beleefd nog wel zoals het hoort en in hun taal nog wel zoals het ook hoort.
Sommige reacties zal ik U besparen. Het volstaat bij sommigen dat ze merken dat U anderstalig bent. En mijn schuld is dat niet hoor.
Op den duur begint men ook met het puntje op de "i" te plaatsen.
En dan niet omdat ze anderstalig zijn hoor.
Maar ......ik heb mijn gedrag niet te verantwoorden tegenover U.
Beleefdheid moet van twee kanten komen. Zo simpel is dat.
Moet je maar zelf eens rondtoeren in de omgeving van Liège.
Een bord met Leuven of Köln vind je er bijna nooit, zelfs niet op de autostrades.
Is dat beleefdheid misschien? Wie houdt zijn eigen mensen dom?
Of is en blijft het "pour les Flamands et les Allemands la même sauce"?
Denk daar eens over na slimme. En hou je bezig met ernstige zaken.
Een forum is geen voetbaltribune waar je betaalt om met tribunestoeltjes te kunnen gooien. Trouwens; ik smijt ze niet terug hoor. Want zo blijft het weeral duren. Salut vent. U kreeg uw zegje en ik het mijne.
Ik denk dat we uitgesproken zijn? Mocht je op de ring van Liège een bord vinden waarop Leuven staat dan moet ge daar ook niet verder over jammeren. Het zou niet meer dan normaal zijn trouwens.
Maar normaal is men in dit land niet.