Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Dat is gerechtvaardigd. Merken die het huismerk leveren hebben geen marketing kosten etc. Doorgaans zijn de aantallen groter en het helpt om de overhead te drukken in hun bedrijf. De winst is lager maar welkom.
Niet zelden is het product 100% identiek en rolt van dezelfde band maar met een andere verpakking.
Het gebeurt zelfs dat het huismerk beter is dan het merk zelf omdat ze een lastenboek moeten respecteren.
|
Correct.
Ook zal je zien dat een huismerk over het algemeen een veel minder opvallende verpakking heeft. Elk kleurtje op de wikkel drijft de prijs op. Glanzend materiaal is net dat tikje duurder dan mat spul.
En het gaat zelfs nog verder. Wat is goedkoper, een dure inkt gesputterd op de grootverpakkingkartonnen doos, of een thermisch geprint label op diezelfde doos geplakt?
En dat hangt dan weer af van de kwaliteit en oppervlakte van de kartonnen doos. Een onbehandeld stuk golfkarton voor een minimalistische transportdoos heeft een heel andere inkt nodig dan een gekleurde plak vernist karton voor een display doos.
En daar gaan A merken soms de mist in. Peperdure fancy verpakkingen met veel toeters en bellen. De klant betaald gewoon bij voor die verpakkingen.