Discussie: depressie
Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2017, 18:50   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het valt me altijd op hoe lyrisch vrouwen doen over antidepressiva. Voor mannen daarentegen is dat het grootste vergif dat er bestaat. je wordt er immers nog impotenter van dan een oude os. Net daarom dat mannen of er mee ophouden wat geen oplossing is....sommigen gaan gekke dingen doen en of plegen zelfmoord.
Een vriend van mij zei me ooit mijn depressie was een hel na de antidepressiva het vagevuur...het enig verzetje dat ik nog had een vrijpartij met mijn vriendin is nu ook al niet meer. Ondertussen heeft hij zelfmoord gepleegd.
Kortom antidepressiva zijn vrouwen medicijnen en zouden moeten worden verboden voor mannen.....of op zijn minst pas worden gegeven na grondige informatie

https://www.demorgen.be/opinie/het-i...taan-b3aa96c8/
toen ik 21 was hebben ze me risperdal voorgeschreven, ik heb dat toen een tijdje geslikt (1 maand geloof ik), maar ben er op eigen initiatief mee gestopt want ik viel er aldoor mee in slaap, voelde me duizelig en kon me niet meer concentreren - zelfs een simpel gazetje lezen ging niet meer, de psy in kwestie is toen overgeschakeld op zyprexa, na ja ik heb dat toen wederom weer een tijd geslikt (toen was ik dus nog naïef & volgzaam wat betreft oudere personen met macht) en toen m'n bioritme nagenoeg helemaal ontregeld was heb ik hem gezegd dat ik er liever mee stopte en toen heeft ie het maar zo gelaten (ook omdat m'n moeder er eveneens op aandrong dat ik meer een soort van wandelende zombie was dan wat anders heeft zeker meegespeeld) en mocht ik dus verder zonder medicatie... dus nee, ik ben er helemaal niet lyrisch over en ik ben nochtans geen m, ook is het zo dat dergelijke pillen je gezondheid op termijn (of men nu een m of een f is) schaden, mensen die dergelijke medicatie voor langere tijd nemen worden mi zeker niet oud en zijn er in nogal wat gevallen helemaal niet mee geholpen, gelukkiger wordt men er denk ik niet van, ongelukkiger daarentegen wel, anyway ik ben nu in behandeling bij een psy die me helemaal geen medicatie voorschrijft en er zelfs een tegenstander van is want het veroorzaakt ondermeer bloedingen in de hersenen en ook andere niet zo aangename nevenverschijnselen zoals gewichtstoename enz.

dus ja, antidepressiva spekken volgens mij vooral de pharma-industrie, wie echt depressief is wordt er ook niet echt mee geholpen, enkel maar meer de dieperik ingeduwd, my 2 cents...
bembem is offline   Met citaat antwoorden