‘Mijn generatie moet Europa nieuw elan geven’
Citaat:
‘Er zijn al veel mooie speeches gehouden over de toekomst van Europa. De komende maanden moeten de Europese leiders politieke beslissingen nemen in vijftien tot twintig dossiers.’ Dat zegt de Belgische premier Charles Michel over zijn Europees beleid in een interview met De Standaard en Le Soir.
|
Laten we dat onder de noemer: wishful thinking plaatsen of misschien liever onder jammerklachten, oeverloos geblaat?
Citaat:
Wishful thinking is het interpreteren van feiten, verslagen, gebeurtenissen, waarnemingen, en andere die volgens wat men zou willen dat het geval is en niet volgens de werkelijke bewijzen. Als dit bewust en zonder respect voor de waarheid gebeurt, spreken we van verkeerde interpretatie, vervalsing, huichelen, oneerlijkheid of een verwrongen voorstelling van de waarheid ...
|
De 'weldenkende mens' van de dag van vandaag weet goed genoeg dat als men in 'ons' land de EU in het algemeen, zo verder gaat met wat er zich op huidig ogenblik allemaal afspeelt (Islam, bootvluchtelingen, Politieke partijen die er een loopje met nemen, bepaalde 'leiders' die men beter de deur zou wijzen (Merkel) eigen bevolking die zich niet meer goed in zijn/haar vel voelen, dit niet goed gaat aflopen en zal ontaarden in een oorlog.
Zalig zijn onze kinderen en kleinkinderen maar ja die begrijpen het nog steeds niet wat die groeien er met op.
U weet beste forumleden dat mijn kort bochtenwerk, mijn nihillisme, negativisme 'hoge toppen scheren' maar toch ...
Het kan misschien zwartgallig klinken van mijnentwege maar ik heb er totaal
géén goed oog in, in wat er verder met 'ons' land de EU in het algemeen zal gebeuren.
'Der Untergang?'
Het is dan ook géén overdreven optie dat de landsleiders in de EU, hier uiteindelijk eens een deftige deftige oplossing gaan voor zoeken en niet verder doen aan wat volgt ...