Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2017, 17:40   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mevr. Dutordoir,een 7-tal maanden CEO van de "firma" NMBS (waar in de praktijk enkel de overheid "aandeelhouder" van is) heeft haar "inloopperiode" nu wel achter de rug en moest vandaag voor de "aandeelhoudersraad" (het parlement) haar visie en plannen uit de doeken doen...

Ze was,net als haar directe voorganger zeer vrank.Maar in tegenstelling tot haar voorganger (die feitelijk van zijn pensioen afgehouden werd om nog wat voor spoorbaas te spelen) riskeren de "slapers" binnen de NMBS snel wakker gemaakt te worden en "losse eindjes" opgespoord en geelimineerd te worden....

Als....uiterraard het "middenveld" en de politiek(tenslotte de vertegenwoordigers van de grootaandeelhouder) haar gaan laten doen....

Ik ga niet gans haar toespraak citeren,die was eigenlijk verontrustend genoeg (voor een bedrij dat in 2017 moet opereren en niet in 1977 of zo...)

Echter toch de BELANGRIJKSTE zinsnede,mogelijk de eerste keer bij al die opeenvolging van nmbs-spoorbazen:

'Ik vraag niet veel: ik vraag geen bijkomende middelen. Maar wel om te kunnen functioneren zoals normale onderneming.'

De staakbonden kunnen hun staakspullen al klaarleggen....de bazin heeft "afgeschermde silo's" ontdekt en die moeten WEG!

Maar mogelijk zullen ook bepaalde "hoge politiek benoemde piefen" aangemaand worden om te vertrekken.Ik zou wel eens willen zien hoe ze dat gaat kunnen aanpakken....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2017 om 17:49.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden