Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2017, 11:28   #10
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zou me verwonderen dat de fiets meer en meer zal gebruikt worden voor woon en werkverkeer.
In theorie om de extra fietsvergoedingen binnen te rijven ja.
In werkelijkheid...veel minder dan aangegeven.

Zo rijden, althans als we het mogen geloven, zo ongeveer iedere leraar en lerares met de fiets naar hun werk.
En veel ambtenaren ook.

Vraag me af wat hun auto daar dan altijd staat te doen.
Zowat de helft van de mensen woont op minder dan 10 km van het werk, 70 procent op minder dan 20 km. Dat zijn allemaal perfect fietsbare afstanden, zeker met de komt van de e-bike. Er is kortom een enorm potentieel wat dat betreft voor de fiets.

Het is goed voor je eigen gezondheid, je houdt je gewicht onder controle, blijft fit, het is goedkoop, je doet altijd dezelfde gekende tijd over het traject, je vervuilt niet, je verplaatst je stil, je bent flexibel en neemt weinig plaats in zowel op de weg als om te parkeren, je komt relax op het werk aan en in omgekeerde richting thuis, je verdient er geld aan. Kortom, objectief gezien is de zaak wel duidelijk. De enige voorwaarden zijn dat je een veilige en gezonde reisweg hebt en daarvoor dient de overheid zich in de mate van het mogelijke in te zetten. Het plaatsen van paaltjes vormt daarbij een belangrijk onderdeel in het tegemoet komen aan de eerste voorwaarde.

Kortom als dat u zou verwonderen dat de fiets meer en meer zal gebruikt worden, dan vrees ik dat dit meer zegt over uw verstandelijke inzichten.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2900991