Discussie: Vrije meningsuiting
Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2003, 20:59   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams blok pakt al een tijdje uit met het feit DE voorstander te zijn van de vrije meningsuiting omdat men dat tegenwoordig niet zou kunnen.
Als je dan aan zo'n doorsnee bloklid vraagt waarin hij zijn mening zoal niet kan uiten, begint hij honderduit te palavereren over ' dat hij niet mag vrijuit spreken over die bruin makakken en ocmw-trekkers enz...'.

Meestal komt dan allerlei opgeklopte frustratie naar boven. Als ik hem dan confronteer met het feit dat hij net zijn vrije mening geuit heeft tegen mij gaapt zo'n blokker je aan van ' ja maar ik bedoel...' en dan volgt weer een hele reeks meningsuitingen.
Ja, grappig volkje, die doorsnee blokkers.
Niemand legt hen een strobreed in de weg als ze hun gal weer es spuwen over die moskeegangers, maar toch spreekt zo'n Filip de Winter over een beperking van de vrije meningsuiting.

Waar heeft die kerel het dan over vraagt een verstandig mens zich af.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden