Volgens mijn inschatting neemt een fiets nog steeds minder plaats in dan een auto. Tevens is de fiets stil en produceert deze niet allerhande giftige dampen die de stad onleefbaar maken en mensen ook ziekt maakt. De kans dat je iets of iemand dood rijdt met de fiets is ook vele malen kleiner dan dat dit met de auto het geval is.
Hoe de mensen omgaan met de deelfiets of welke meerwaarde dit nog biedt in Amsterdam moeten ze zelf maar uitmaken. Los hiervan zijn er in Amsterdam immers al meer fietsen dan inwoners en is de fiets al het populairste vervoermiddel. Dus echt zoveel zal het niet uitmaken mochten ze dit project schrappen.
Ik lees overigens dat bij ons de fietsen wel vaste stations hebben, wat meteen ook het probleem in Nederland zou oplossen waar ze thans overal willekeurig achtergelaten worden. Men kan ook de gebruikers die ze slecht stationeren gewoon schrappen uit de gebruikerslijst.
__________________
Ignorance is bliss
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 oktober 2017 om 15:42.
|