Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2017, 23:03   #123
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn vrouw was blij om terug te gaan werken na 3 maand moederschapsrust.
Allez....

Citaat:
Omdat ze haar job graag doet, omdat ze zingeving krijgt uit haar job, omdat het direct te maken heeft met waar ze voor gestudeerd heeft, omdat ze graag contact heeft met collegas en met andere mensen in de sector, omdat ze bij kan leren iedere dag, omdat het boeiend is.....

Ze heeft nog een extra diploma bij gehaald in de avonduren om sterker te staan in haar job. Ondertussen heeft ze ook de promotie gehad die ze verdiende.

Kinderen krijgen betekent niet dat je opeens je heel leven moet stopzetten. Je kan perfect een goede ouder zijn EN gaan werken. Dat "je moet kiezen tussen de twee"-riedeltje is onzin verteld door mensen die geen carriere kunnen maken.
Net zoals je een goede ouder kan zijn zonder gaan werken.....

Citaat:
Ik heb dit jaar weer een vrouwelijke MSc student. Moet ik haar gaan vertellen : "ja meisje, ge kunt dat diploma halen, maar als ge een vent hebt, gaat ge toch best thuisblijven, dus doe niet te veel moeite...."

Wat een ouderwetse en sexistische onzin.
Misschien eens uitleggen dat er ook zoiets bestaat als BOM-moeders (bewust ongehuwde moeders) en dat het - in het geval dat het geen eenoudergezin betreft, tegenwoordig hoe langer hoe meer samengestelde gezinnen zijn waar de kindjes ongeveer allemaal met 2 papa's & mama's zitten of meer.... (tussen die papa's & mama's zullen er wel een pak tussen zonder 'carrière' i suppose).....

Laatst gewijzigd door bembem : 22 oktober 2017 om 23:05.
bembem is offline   Met citaat antwoorden