Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Je maakt je er wel heel gemakkelijk vanaf. Volgens mij is het niet mogelijk dat dit na 35 jaar nog altijd niet uitgeklaard geraakt is zonder een hand boven het hoofd vanuit de politieke kaste. En waarom zou de politiek hen een hand boven het hoofd houden als ze er zelf niet met hun fikken in zaten? Hier is meer aan de hand dan 'racistische rijkswachters gone rogue'.
Nu goed, dat is mijn mening, tis niet dat ik dat dossier van binnen en van buiten ken.
|
Ik geef ook maar gewoon mijn mening hoor.
En het is niet de politiek die de onderzoeken doet. Als ik het goed begrijp is het een onderzoeksrechter die de onderzoeken stuurt. En die krijgt zijn informatie van zijn onderzoekers (oa rijkswachters) en als die hem de 'juiste' informatie voeren dan zal hij zich wel laten beinvloeden.
Dat dossier is vanin het begin de verkeerde kant opgegaan: men heeft zich geconcentreerd op de Bende van de Borinage en de Rijkswachtpiste (waarschijnlijk omwille van manipulatie) links laten liggen. Eens dat de Borinage piste fout bleek (daar is een proces over geweest) was het natuurlijk al veel te laat. Tien jaar verloren en dat dossier was hopeloos verzand.
Het is enkel via leden die zoals nu (op hun sterfbed bijvoorbeeld) bekennen dat we nog iets gaan te weten komen vrees ik.
http://bendevannijvel.com/daders/fil...oraine/proces/