Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2017, 15:30   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Aja de reden waarom is ook duidelijk, constructeurs moeten in China tenminste 10% ZEV produceren in 2019 om überhaupt hun xxx-aantal wagens daar te mogen verkopen... in 2020 gaat die quote naar 12%, enz... ZEV is puur electrisch hé... of anders gezegd maken ze minder ZEV mogen ze maar 9? maal meer in aantal fossiele of hybride wagens? ( edit: zie opmerking en berekening onderaan) verkopen.

Citaat:
Regardless of demand in China, automakers will have to increase their local production of EVs. Automakers need zero-emission vehicles (ZEVs) to represent 10% of new car sales as soon as in 2019 and 12% by 2020. They recently removed the requirement for 2018, but the plan is still more aggressive than any major country.

VW, Daimler, Toyota, Ford, the Renault-Nissan alliance and more recently GM have all announced joint-ventures to produce electric vehicles in China over the last year and now BMW seems to be increasing its effort in the market.

https://electrek.co/2017/10/24/bmw-l...factory-china/
Er zijn Europese merken die 50% -en meer*- van hun omzet in China halen...
* VW verkocht in november 2016 wereldwijd 533.500 wagens, 285.000 of 53,4 % gingen naar China... vergelijk even in D werden er dezelfde maand 44.300 auto's verkocht.
Citaat:
http://www.handelsblatt.com/unterneh.../14988834.html
VOLKSWAGEN
Absatz steigt dank China-Geschäft
Datum:
16.12.2016

Zudem kann die Volkswagen-Kernmarke VW beim Absatz die Folgen des Diesel-Skandals zunehmend abschütteln. Im November kletterten die weltweiten Auslieferungen um 7,5 Prozent auf 533.500 Autos. Seit Jahresbeginn hat VW damit gut 5,4 Millionen Wagen verkauft, 1,6 Prozent mehr als vor einem Jahr.

Auch bei der Marke VW wird der Aufschwung vom boomenden China-Geschäft getragen. Im vergangenen Monat brachte VW dort allein *285.000 Fahrzeuge an die Kunden, das ist ein Zuwachs von 15,4 Prozent. Dagegen sieht die Bilanz in Deutschland enttäuschend aus. Hierzulande wurde VW nur noch 44.300 Wagen los, 16 Prozent weniger als vor einem Jahr. Das Unternehmen begründet diesen Absturz auch mit verlängerten Nutzungszeiten im Mitarbeiter-Leasing.
Men kan zich dus heel goed voorstellen wat VW moet doen om hun omzetcijfers in China op pijl te mogen houden... geen tekening nodig... eerst was het zelfs 2018... maar nu krijgen ze nog 1 jaar extra respijt tot 2019. Het mes op de keel dus, als ze niet genoeg ZEV hebben stuikt hun China-omzet in elkaar, en dat geldt natuurlijk voor alle merken...

Opmerking: blijkbaar krijgen de plug-in hybrides ook nog een mindere quote, of 2 kredietpunten, een ZEV krijgt er 4 of het maximum:
vb van zo een berekening:

Citaat:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unt...a-1118966.html

Die Faustformel, mit der die Konzerne derzeit laut der Zeitung kalkulierten, lautet: vier Kreditpunkte für ein Elektrofahrzeug, zwei Punkte für einen Plug-in-Hybrid. Ähnlich rechne auch Cui Dongshu, Generalsekretär der China Passenger Car Association: "Wenn zum Beispiel VW 2018 - so wie derzeit - etwa drei Millionen Autos in China verkauft, muss der Konzern 60.000 E-Autos absetzen." Bei Plug-in-Hybriden mit einer elektrischen Reichweite von 50 Kilometern seien sogar 120.000 Exemplare notwendig.

De vuistformule, welke de corporaties momenteel volgens de krant berekenden, zijn: vier kredietpunten voor een elektrisch voertuig, twee punten voor een plug-in hybride. Cui Dongshu, algemeen secretaris van de China Passenger Car Association, zei ook: "Als bijvoorbeeld VW 2018 - zoals momenteel - ongeveer drie miljoen auto's in China verkoopt, zal de groep 60.000 elektrische auto's moeten verkopen." Voor plug-in hybriden met een elektrisch bereik van 50 kilometer, zijn zelfs 120.000 exemplaren nodig.
(2018 is nu 2019 geworden, de rest zal wel idem zijn)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2017 om 15:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden