Och ik wou dat het een droom was. Een discussie na een voetbalmatch. Eerlijk gezegd was ik niet echt geinteresseerd nog meer over hem en zijn Vlaams blokvriendjes te weten te komen. Hij was een te fervent liefhebber van het Vlaams blok. Hij meende zelfs Filip de Winter goed te kennen en hem regelmatig te zien. Uiteindelijk vroeg ik meer over hemzelf, maar hij had plots na ons gesprek niet veel behoefte meer om persoonlijke informatie over hemzelf te geven toen ik hem bv vroeg naar zijn familienaam. Nogal wantrouwig tegen het paranoia af.
Enfin dat dit geen geisoleerd voorval is kan ik samen met vrienden van mij zeker getuigen. Elke Vlaamsblokker, die openlijk tegen mij of vrienden van mij over zijn redenen sprak, beantwoord aan het profiel dat ik hierboven beschreef. Opgeklopte frustratie.
Ik wou echt dat ik overdreef, maar dit is de ware achterban van het Vlaams blok, die ongenuanceerd de WARE toedracht vertelt, en zeer goed aanvoelt bij welke politieke partij zij zich daarin gehoord voelt.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
|