Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman
Het gaat mij er niet over of die bedrijfswagen 80 % gebruikt wordt voor het werk. Het gaat er over dat de werkgever 100 % betaald en dat de werknemer dus geen eigen wagen moet kopen.
Al uitgerekend hoeveel iemand bespaart die geen wagen gebruikt waarvoor hij alles zelf moet betalen. Doe dit maar eens. Je zal verschieten hoor.
En door dit kadootje krijgt de werknemer misschien wat minder belastbaar loon en wordt er minder sociale zekerheid afgedragen.
Maar......als het pensioen er aan komt dan beginnen de klokken te luiden.
We hebben wel niet op alles afgedragen maar we willen wel zoveel als degenen die wel betaald hebben.
Kan niet vriendin. Uw rekening klopt niet.
Maar goed. Ik sluit af. Van mij mag je gelijk hebben.
Wie trouwens gelijk haalt heeft trouwens minder belang.
Feit is dat er plaats was voor debat. Dat is niet overal het geval op dit forum.
En één zombie is inderdaad niet representatief voor een ganse groep.
Maar een zelfstandige die echt "full-time" werkt in zijn zaak verdient normaliter ook meer dan werkman en staatsambtenaar.
Dit als representatieve opmerking dan voor de ganse groep.
En werkschuw tuig is niet uitsluitend te vinden tussen arbeiders en bedienden. Er zitten overal mensen die minder graag werken.
|
Schaf de bedrijfswagen af. Een bedrijfswagen is in mijn ogen een camionette of een vrachtwagen.85 % van de eigenaars van die luxe karren rijdt nooit een kilometer voor het werk. In geen enkel ander land ter wereld krijgen mensen naast een riant loon nog eens om de zovele jaren er een dure auto bovenop. Onze sociale zekerheid gaat daaraan ten onder.
Loonkost is direct van de baan. Wie wil autorijden moet er zelf maar voor betalen.
Trouwens voor 3000 euro heb je al een autootje om naar uwen bureau te tuffen.
Geef mensen die rijden voor het werk een kilometervergoeding.