Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2017, 08:54   #475
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Larie; alsof alle dieren in een roedel hetzelfde zijn...
Heb ik dat gezegd?
Ten eerste had ik het niet over dieren, maar over mensen en dat die juist allemaal verschillend zijn en dus allemaal iets anders nodig hebben.
Zo dat jouw regel niet klopt.
Citaat:
Maar een roedel is een groep en in groepsverband hebben ze mekaar nodig...
Dus in groepsverband bestaan die regels waaraan alle individuen, met straffe van uit de groep verwijderd te worden, zich moeten houden...
En alle individuen zullen zich eraan houden omdat dat voor hen de meeste zekerheid biedt op overleven.
zo dat die ene regel van jou: doe een ander niet wat je ook zelf niet wilt, helemaal niet op gaat.
Citaat:
Voor de mens gold in den beginnen hetzelfde... Totdat het verstand de bovenhand nam en de hele miserie is begonnen...
Want het verstand is te vlug gekomen en de meeste mensen waren en zijn er totaal niet klaar voor om het te gebruiken ten voordele van de gemeenschap en de menselijke soort in het algemeen...
Nu, het menselijke verstand zit nog altijd beter in elkaar dan de simpele wetten van het dierenrijk.
Citaat:

De godsdienst is de waarheid???
Dat moet jij mij dan wel bewijzen...
Als je de geschiedenis van de godsdiensten door de eeuwen heen bekijkt weet ik echt niet of daar veel waarheid mee gemoeid is...
Dan moet je mijn atoomtheorie maar eens gaan lezen, nog steeds niet gedaan, en de oude godsdiensten waren de waarheid voor de mensen van vroeger.
Citaat:

Oké, die ene regel is in de vlugte opgeschreven en niet voldoende uitgewerkt; maar geldt wel.
Het geldt slechts in beperkte mate en als je daarbij uit legt wat je er mee bedoelt.
Citaat:
Nu, buiten de hele wetenschappelijke uitleg, die toch boven mijn petje gaat, kun je mij in enkele zinnen zeggen waar jouw evangelie voor staat...
Enkele zinnen?
Tjonge, jongen, wat een goede wil bezit jij...

Maar hier komt ie als het je niet teveel is.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen superintelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Een heelal dat veel beter is, waar je veel meer mee kan verklaren, en wat ook zoveel logischer is en waarmee je het bestaan van God kan verklaren.
Lees de nieuwe bijbel over Gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.