Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2017, 09:33   #451
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge moet er de Joda weeral niet bijsleuren of in de Pelikaanstraat krijgen ze een valling.

Hmmmm! Even nog een doordenkertje voor ik zwijg.
Destijds; daags voor de verkiezingen was er op de BRT in het nieuws het bericht dat er in Voeren brand gesticht was door Nederlandstaligen.
Achteraf niks meer van gehoord. Was het toevallig? Of was het bewuste manipulatie? Denk zelf er maar eens over na. Vanaf nu en ook vanaf vroeger zwijg ik er over. Praten is veel gevaarlijker dan zwijgen.
Er is een wet of opdracht die staat boven alle anderen en dat is de "omerta".
En tot mijn schade en schande heb ik dat ondervonden.
Mijn weigering om een bepaald dossier op mijn naam er door te sluizen; om van een bepaalde chef slavendrijver af te geraken; maakte mij hoofdverdachte omdat het dossier nadien een gerechtsdossier geworden is.
De afgevaardigde -beheerder die met moeite kon lezen of schrijven had een zwaar frauduleus faillissement veroorzaakt. Zijn straf? Peanuts.
Tijdelijke bestraffing en 5 jaar ontzetting uit zijn burgerrechten.
Vooral dat laatste kwam zwaar aan want mijnheer deed aan politiek.
Voor de rest zwijg ik. Het heeft toch geen zin. Straks komt er hier weer iemand zagen dat mijn inbreng over gemeentepolitiek een brouwsel is voor kleine onnozelaars. Deze mijnheer houdt zich uitsluitend bezig met politiek van een hoger niveau. Vooral de kleinste partijen verwijt hij immobilisme en profiteren van het systeem. Hij weet nu al wie de volgende regering zal zijn en baseert zich op logika. En vooral de doden viseert hij. En kruipen voor de echte machthebbers doet hij nog meer en op regelmatige tijdstippen
Hoe dapper toch! Hij vindt zichzelf ook een reus! In dit land zal de oorlog nooit voorbij geraken. En openheid zal er nog minder zijn.
Maar waar ter wereld is er nog openheid en eerlijkheid?
Te veel macht en gebrek aan echte controle veroorzaakt corruptie.
Dat is wat ik geleerd heb als kleine patattenboer die "de Vloms" spreekt.
Alleszins geen openheid voor de kleine man.
En daarom ook interesseert politiek mij geen fluit meer. Aan het systeem zal toch niks veranderen. Men kan wel maar wil er niks aan doen.
Een terechte keuze vind ik dus mijn beslissing en oordeel nog steeds.

Laatst gewijzigd door werkman : 26 oktober 2017 om 09:41.
werkman is offline