Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2017, 17:00   #535
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk jij dat er meer is dan de natuur rondom ons en de mens daarin of denk je dat er niet meer is en dat alles bestaat en/of ophoudt te bestaan met onze dood en met de dood van alles rondom ons heen???
Voor mij is de vraag niet zo zeer of God wel of niet bestaat; maar als er een God zou zijn, hoe definieer je hem dan...
De meeste godsdiensten komen op dat gebied niet verder dan fabeltjes en ik begrijp atheisten dat ze daar niet van moeten weten...
Maar ik zal nooit zeggen dat God niet bestaat, want, naar mijn gevoelens, zou ik mij dan afschrijven als een gewone zombie...
God is ondefinieerbaar, onbeschrijfbaar, onkenbaar, onberekenbaar, ongrijpbaar. Beschouw God als het hele universum of totaal niets. Het gekende en het ongekende. Je kan het niet weten, god is een mysterie.

Maar je vertrouwt wel in die onbeschrijfbare kracht achter het universum als zijnde een soort van intelligentie; dat noemen ze dan God. En ik beschouw dat als redelijk geloof; je kan het raadsel onmogelijk oplossen maar toch vertrouw je in een onzichtbare kracht.

Je probeert via het denken het absurde te verstaan terwijl het een kwestie is van het hart. Het hart voelt en vertrouwt. Het verstand denkt en wantrouwt.

Ga nu heen en neem deze woorden in je op. LOL.