Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Natuurlijk, dit heeft co-evolutie. 2 zaken evolueren en helpen elkaar. De bloemen produceren nectar en de bijen zorgen voor de verspreiding van het stuifmeel terwijl ze genieten van de nectar.
Geen bloemen geen bijen, geen bijen, geen bloemen.
Zo gaat het ook met de mens. Geen menselijke maatschappij, geen verstandige mens, geen verstandige mens, geen menselijke maatschappij.
|
Sorry hoor, maar wij spraken over waar het verstand vandaan komt en dan moet je niet in de huidige maatschappij maar in de begindagen van het mensdom kijken en dan geldt inderdaad, zonder een voldoende hersenmassa geen mogelijkheid tot de ontwikkeling van een verstand (mijn eerste verhaal) en verder zonder voldoende stimulering om de mensen aan te moedigen die hersenmassa ook effectief te gebruiken, de interactie met de omgeving (mijn tweede verhaal)...
Dus ik zie niet in wat jouw opmerkingen aan mijn bijdrage bijbrengen of waar ze ze afbreken...
Wat er wel gebeurd is, is dat het verstand zodanig belangrijk is geworden dat het alle natuurlijke, vroeger bestaande eigenschappen van de mensen verdrongen heeft en zelfs in een kwaad daglicht heeft gesteld...
Instinctief heeft als menselijke eigenschap een negatieve bijklank gekregen van iemand die zich uitsluiten door zijn, niet gecontroleerde gevoelens laat leiden en zelfs zoals jij hierboven stelt "Geen menselijke maatschappij, geen verstandige mens, geen verstandige mens, geen menselijke maatschappij." waarbij jij dus het verstand en het verstand alleen linkt aan een al of niet menselijke maatschappij...
Hewel ik stel dat het eerder het verlies is van ons aangeboren instinct, het verlies van onze aangeboren connectie met een algemeen weten en zelfs het onszelf tot slaaf verlagen aan de grillen van een totaal onwetend en verkeerd gebruikt verstand die maken dat we nu eerder in een eerder onmenselijke maatschappij leven...
Die dwaze overgave aan een verstand dat in zijn kinderschoenen staat is eerder een rem op dan een teken van evolutionaire vooruitgang; idem wat de menselijkheid van onze samenleving betreft...
https://www.google.be/url?sa=i&rct=j...09218517173439