Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2017, 13:07   #548
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb gisteren "De Afspraak op Vrijdag" gezien, en toch wel interessante zaken gehoord.

1) Het verhaal van baron de Bon Voisin is dus vals, en werd verspreid door de Staatsveiligheid van de jaren '80 (Staatsvuiligheid zou dus een beter woord geweest zijn).
Ze zouden achteraf aan de familie een fikse schadevergoeding betaald hebben.
2) Ze zouden wel meer van die verhalen verspreid hebben, ze speelden die door naar onderzoeksjournalisten, en die gaven dan elkaar gelijk, terwijl het uiteindelijk altijd van dezelfde onbetrouwbare bron kwam : de Staatsveiligheid.
3) Ook de piste van Vanden Boeynants zou helemaal nagetrokken geweest zijn, en daar zou niets van aan zijn.
4) Over de huidige vondsten zijn de journalisten, en Vandelanotte zeer kritisch, ook over de bekentenis.
"Een bekentenis is geen bewijs, en de doden kunnen niet meer spreken".

Als ik dat allemaal op een rijtje zet, dan begin ik mij af te vragen of er hier geen ander motief speelde.
Eventjes een gedurfde denkpiste.
Stel dat één of andere mainstream politieke partij vreest dat er teveel stemmen naar de extremen zullen gaan.
Het plan wordt bedacht om de bevolking wat te terroriseren, en om daarna de schuld in de schoenen van extreem-rechts (De Bende van Nijvel) of extreem-links (de CCC) te schuiven.
De Staatsveiligheid wordt ingezet om de mensen die de aanvallen zullen uitvoeren te rekruteren, en om allerlei valse geruchten te verspreiden.

Eén van de mensen die onlangs getuigden op TV, zei dat hij een tip gegeven had, en daarna het gevoel had dat zijn telefoon afgetapt werd, en hij voor zijn deur een donkere wagen zag staan met 2 mannen erin en een lichtje dat brandde.
Hij had het gevoel dat hij van dan af in de gaten gehouden werd.
Geens zegt dat het dossier gemanipuleerd werd.

Had de Staatsveiligheid de middelen om mensen te schaduwen, telefoontaps te doen?
Ik denk het wel.
Dus misschien is dat wel hetgeen men al al die jaren onder de mat probeert te vegen.
Per slot van rekening, de Bende van Nijvel wordt voortdurend aan extreem-rechts toegedicht, maar heeft die bende ook maar één keer een politieke boodschap verkondigd?
IS moet maar een scheet laten, en ze roepen Alloea Akbar.
Bij de Bende van Nijvel vallen 28 doden, en er is geen politieke boodschap, geen pamflet, niks.
Bedankt voor de verwijzing naar dat programma, ik heb het zonet bekeken en kan iedereen met interesse voor deze zaak aanraden dat ook te doen.
Het geeft stof tot denken...
Als wat rik van cauwelaert daar zegt idd volledig klopt, dan is de rol van de belgische staatsveiligheid in de maskerade achteraf van de bende aanvallen gewoon schandalig.
Pandareus is nu online