Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
Darn ik duik hier na 3 dagen in the land of the morning calm vertoefd te hebben op... want de eerste kennismaking is immers niet zo goed verlopen (of liever gezegd ronduit slecht - ook al zen ik nu gesetteld en gaat het beter)!!
Ik heb daar namelijk de eerste nacht alsook bijna de hele tweede dag op straat doorgebracht (dit dus met een jetlag v hier tot in tokyo), amai ik sta er eigenlijk nog steeds versteld v dat ik dat heb uitgehouden... ja dat goshiwon hunting is ferm tegengevallen, I mean in het begin/bij m'n aankomst dus, want nu zit ik wel goed, anyway ik had me daar serieus aan mispakt...
Die eerste avond (eigenlijk laat in de namiddag maar omdat ik eerst nog de bus naar seoul moest nemen + het uitzoeken ervan) werd ik nl rondom op een groffe manier afgewimpeld bij 2 goshiwons... blijkbaar hadden ze er iets op tegen dat ik amper Koreaans kan... ook het feit dat ik aanvankelijk in een niet zo foreigner friendly buurt ronddwaalde zal meegespeeld hebben... komt er bij dat ik de metro maar niet begreep en ook verloren was gelopen wat betreft het vinden vd adressen vd goshiwons die ik bij me had, ja die twee waar ik was gaan aankloppen was nadat ik het had opgegeven met het uitzoeken v waar die andere lagen (en ik vertikte het om een taxi te nemen want ik had helemaal geen zin om er opgelegd te worden - vermits ik in de mot had dat ze wie de taal niet machtig is nogal scheef bekijken)...
Anyway ik zen dan uit pure desperation op de tweede dag op zoek gedaan naar een hostel of guesthouse want ik zag dat goshitel hunting helemaal niet meer zitten... ja ik snakte zo naar een douche en eindelijk kunnen uitslapen (ook al was het dan maar in een stapelbed met 4 of meer op eenzelfde kamer).... gelukkig had ik bij de eerste guesthouse (ditmaal in een bruisende en foreigner friendly buurt gelegen) prijs en zelfs in die mate dat de uitbaatster (nadat ze m'n relaas had aangehoord) me voorstelde om in een goshiwon te logeren waar zij ook verbleef - en waar ze blijkbaar de uitbaatster goed v kende... want dat guesthouse was namelijk niet zo goedkoop - althans voor mij...
Mja om een lang verhaal kort te maken, ik zen dus eindelijk onder de pannen zoals ze zeggen, heb de afgelopen twee dagen vooral geslapen en feit dat ik iets duurder betaal (nu ja 'iets'.. is bijna het dubbele in vergelijking met die andere, maar kom ik zen al blij verlost te zijn v die nare jetlag) vind ik zelfs niet zo erg vermits ik itt die andere adresjes dus niet de douche en wc hoef te delen - immers heb ik nu een private badkamer cabinet ter beschikking and last but not least ik heb een kamer helemaal voor me alleen + is proper & modern (yay!)...
tot zover de lotgevallen v bb in Korea... (fotokes volgen lol)
|
Ge zijt toch al niet ontvoerd op uw eerste dag, sterkte en geniet ervan.
|