Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Goe geprobeerd, helaas. Agalev (waar ikzelf niet zo'n voorstander ben) wil deze quota's om het reeds bestaande racisme op de werkvloer een, geef ik toe, pover tegengewicht te geven. Ik geef toe dat er meer dergelijke quota's zouden moeten komen. 
|
Dat is gewoon te belachelijk voor woorden. Dat is dan racisme om het racisme te bestrijden of zo? Dat noemt men dan het goede voorbeeld geven?!
Men kan het bestaande racisme op de werkvloer misschien proberen op te lossen door de allochtonen meer in contact te laten komen met onze waarden en normen zodat geen enkele werkgever het nog nodig acht om allochtonen te discrimineren.
|
Pas op, persoonlijk ben ik niet een voorstander van jouw enge interpretatie van positieve discriminatie. NIEMAND wordt daardoor gediscrimineerd.
Nog mensen die Vlaams zijn, en nog mensen die van een andere afkomst zijn.
als een overheid merkt dat hun allochtone inwoners te veel gediscrimineerd worden, niet omwille van wat je erboven beschrijft

, maar gewoon omdat ze hun Marokkaanse of Turkse naam hebben staan op hun sollicitatiebrief, of dat de werkgever aan de telefoonlijn hoort dat het Nederlands is met te veel neusklanken ... wil zij deze overheid AAN DIE discriminatie wat doen door werkgevers aan te moedigen ook deze mensen aan te nemen.
Alpina, als je daartegen bent, hoe kan je dan terzelfdetijd meedoen aan de kretologie van: 'ze willen niet werken', en tegelijk roepen: 'eigen volk eerst' wat werk betreft? Er zullen altijd mensen van het eigen volk zonder werk zitten wegens onbekwaamheid of omwil of iets anders hoor. Daarmee wil je dus zeggen dat je elke kans op werk voor migranten de grond in wil boren. En het zelfs pervers racistisch gaat noemen. Wel, Alpina, ik vind het jammer dat je dan niet gewoon rechtuit zegt dat je liefst morgen de laatste migrant zijn valies ziet pakken richting land van herkomst.
Maar dan vrees ik dat ze het forum hier ook kunnen opdoeken. Dus laten we de schijndiscussie nog maar wat verderzetten, niet?