Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio
Lees ik dat nu goed? Je vergelijkt dus de investeringen in wegenonderhoud in VLAANDEREN door de VLAAMSE overheid met de infrastructuurkost in BELGIË voor de BELGISCHE spoorwegen?
En zelfs die kost blijk je sterk onderschat te hebben?
Je negeert dus niet alleen de kostprijs van de wegen in Wallonië en Brussel, maar ook deze van alle gemeentewegen.
Je gooit een hoop cijfers in het rond zonder dat je lijkt te beseffen wat ze eigenlijk betekenen...
|
wel geef maar de volledige cijfers... er wordt volgens mij geen tien miljard geinvesteerd in wegen en wel 1 miljard in de spoorwegen...
weet je wat: de gemeenten leggen wegen ja, budgetten van zo 1-3miljoen per gemeente per jaar, dus dat gaat over 300miljoen. En in datzelfde budget moeten ze alstublieft parken aanleggen, riolen vernieuwen, etc.. dus ze spreken er eerst tien jaar van en dan voeren ze het eens uit zo één investering per jaar waar ze dan de volgende legislatuur tien jaar niet meer kunnen roeren aan hun begroting.
maar hoest ze maar op die cijfers. ik wil ze gerust kennen . De volledige investering van belgie in onderhoud van het wegennetwerk. De volledige investerin van belgie in aanleg van volledig nieuwe wegen. De volledige investerin van belgie in 'refurbishment' van wegen', zeg maar een nieuw toppingske, zonder de bijkomende kosten van riolen, telefoonkabels, bomen, en verlichtingspalen die in de electriciteitsbegroting gemoffeld zitten.