Los bericht bekijken
Oud 3 november 2017, 14:37   #119
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk een voertuig die rijdt op de manier dat een trein rijdt... ttz elke dag 1000km, zal altijd wel 40 jaar lang 200dagen miljoenen kilometers rijden... zo eenvoudig is dat. Ik moet niets negeren, ik ben nu zo achterlijk niet dat je mij kunt wijsmaken dat een trein iets extra's is... uiteindelijk wordt die trein ook onderhouden, ttz worden al zijn bewegende onderdelen om de zoveel miljoen kilometers allemaal nagezien en vervangen

Dus een tram die 40 jaar rijdt is de carrosserie en de chassis vermoedelijk wel nog hetzelfde, maar zal er wel regelmatig een wiel en een vering en een remschoen en een koppeling etc vervangen zijn.. maar bon bij bombardier maken ze van die treinen die 50 jaar geen onderhoud nodig hebben uit titanium, daarom dat het zo duur is natuurlijk.

En de onderhoudsateliers en de onderhoudsdiensten zitten er eigenlijk bij voor spek en bonen, want die hebben zich een monopolie gestaakt en kunnen nooit meer weggesaneerd worden, want het geheim is dat ze gewoon eens de wielen wat zitten uit te wisselen om zich bezig te houden maar in feite doen ze niets relevants... zeg manneke
Begrijp jij nu werkelijk niet dat voertuigen wanneer ze gebouwd worden een levensverwachting hebben, en die van een trein een pak hoger ligt dan die van een auto of een bus? Auto's en bussen zijn minder sterk en minder duurzaam gebouwd dan treinen, dat is nu eenmaal zo. Is dat werkelijk zo ingewikkeld om te begrijpen?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden