Tegen beter weten in kan ik het niet laten toch nog eens te reageren ondanks mijn eerdere belofte, gezien de veronderstellingen en flutberekeningen weer rond vliegen dat het een lieve lust is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
130 passagiers per trein gemiddeld voor dubbeldektreinen die 1000 mensen kunnen vervoeren betekend dat een bezettingsgraad van 13% goed bezig
Kweethet scorpio, je gaat me weer tegensprekn.. We gaan nog royaal zijn: stel dat de gemiddelde trein 500 mensen kan vervoeren, dan is de bezettingsgraad 26%
|
Wees maar gerust dat ik je weer ga tegenspreken. Als je zou ophouden met cijfers uit je achterste te toveren zou dat misschien niet nodig zijn. Ten eerste begrijp je duidelijk niet wat een gemiddelde bezettingsgraad is. Het wil NIET zeggen dat er op de gemiddelde dubbeldekstrein met 1000 plaatsen maar 130 man zit. Indrukwekkend hard zelfs niet. Dat je dat hier zelfs durft te beweren is verbijsterend op zich voor iemand die beweert aan de universiteit gestudeerd te hebben.
De gemiddelde trein is GEEN dubbeldekstrein van 1000 zitplaatsen, en de gemiddelde trein vervoert geen 500 mensen. Stop met cijfers uit je reet te toveren! Buiten de spits vind je amper dubbeldekkers op volle lengte, en rijden de meeste treinen met kortere samenstellingen: één stelletje van twee of drie enkeldeksrijtuigen. Op de treinen met meer capaciteit zal ook meer volk zitten, want da's de reden waarom ze meer capaciteit hebben!
Citaat:
|
In de privé kun je u niet permitteren om met 26% bezettingsgraad te werken..
|
Nee? Verklaar het Verenigd Koninkrijk dan eens.
Citaat:
|
Vliegtuigen proberen ze 75% te vullen..
|
Treinen zijn geen vliegtuigen. Zulke vergelijkingen tussen transportmodi zijn zinloos. Of zullen we er ook de gemiddelde bezettingsgraad van een auto even bijnemen?
Citaat:
26% is 3x rijden met een lege trein voor elke volle trein die jij beweert die er altijd rijden tijdens de piekuren...
Dus mijn stelling zit er zo niet naast hé, dat de treinen meestal leeg rijden..
|
Je hebt inderdaad, door weer wat met zelfverzonnen cijfers te goochelen, jezelf er van overtuigd dat dat zo is, ja.