Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
Ik vind het vreemd dat die minister daar nu mee afkomt. Er was al een akkoord voor verdere autonomie in 2006, dus voor het uitbreken van de globale financiele crisis. Het toenmalige autonomie-akkoord had een meerderheid in het nationale parlement en in Catalonie zelf maar werd uiteindelijk toch afgeschoten. Terwijl die minister van financien doet uitschijnen dat de economische crisis die Spanje trof de hoofdoorzaak was waarom er vertraging was in de tegemoetkoming aan de Catalaanse verzuchtinging naar verdere autonomie.
Hoe valt dit te rijmen?
|
Ik kan alleen maar gokken.
Interview is van 21 september
Mogelijk wou Madrid miserie vermijden, en heeft ze dit aangeboden. Lijkt mij aannemelijk als Baskenland dit al heeft. Dit zou betekenen dat het drukkingsmiddel "referendum en onafhankelijkheid" gewerkt heeft om iets in beweging te zetten.
Anderzijds wil dit ook zeggen dat Catalonië die uitgestoken hand niet gegrepen heeft. En alle beweringen dat zij wel, en Madrid niet wilden praten niet stroken met de realiteit. Ik heb ook geen weet waarom Catalonië dit niet aangenomen heeft. Te weinig, wouden ze ineens alles? Dachten ze dat er nog meer zou volgen als ze bij hun standpunt bleven?
het is in ieder geval voor hen compleet verkeerd uitgedraaid.
Wie weet hier meer over?