Los bericht bekijken
Oud 16 november 2017, 17:55   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
intellectueel is zo'n woord waar sommigen mee afkomen als ze zo ver van de wereld zijn dat ze niet meer weten wat ze (moreel gezien) (en handmatig, niet alleen 'theoretisch intellectueel') zouden moeten doen als het over hun dochter zou gaan, met die dader én met die rechter.
Ik wil dat woord waar jij algerisch voor zijt, gerust vervangen door een ander.

Mij gaat het er om: als in de Franse wet staat dat er geweld nodig is voor die zaak, en de rechter stelt vast dat er geen geweld aan te pas kwam, dan kan die rechter niet anders dan vrijspreken.

Gelukkig is het in onze contreien wel beter geregeld in verband met dat onderwerp.

En wees gerust: of het in Frankrijk zou gebeuren of hier, als er een aan mijn kinderen of kleinkinderen komt, dan ben ik wel bereid om de dader een pee te stoven waarvoor ik in de gevangenis vlieg (mochten ze me kunnen pakken).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden