Los bericht bekijken
Oud 30 december 2004, 17:49   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Bof, effe kijken.
We hebben de USGS- de VS dienst die vulcanen en aardbevingen bestudeerd.
Die meten enkele luttle momenten na de aardbeving de gegevens af, en weten welke plaats, en hoe hard ongeveer.
Hun computers kauwen even op die info. Die geven een Tsunamiwaarschuwing voor gebieden X Y tot en met Z.

De bigshot(wat uur was het in de VS- ongeveer?) van die dienst belt een kontaktpersoon in de politieke kringen, die belt op zijn beurt de diplomatieke dienst. Die op hun beurt de info doorgeven, via telefoon of internet aan de diplomaten in de landen waar er iets gaat gebeuren.
Dan mogen die diplomaten de centrale overheid wakker schoppen, die op hun beurt gaan proberen de lokale overheden in gang te krijgen.

En dat is er van uitgegaan dat er al lijsten van te kontakteren personen zijn.

Alles binnen het bereik van 1 uur is eraan voor de moeite. En de rest van de getroffen landen staat niet bekend wegens efficiente, eerlijke, of zelfs maar werkende communicatie.

Het is gewoon effe logisch denken dat een waarschuwing uitgaande van een vreemde macht argwanend word bekeken, en 5 keer overwogen voor ze geloofd word.

Neen, hiervan kunnen we eigenlijk niemand beschuldigen. De enige snelle mogelijkheid tot informatieverspreiding is iedereen verplichten constant online te zijn, en een speciaal Email of contactprogramma met directe bureaucratie-uplink te hebben.
Maddox,
De beelden die we kregen van die tsunami werden overdag gefilmd, dus konden wel degelijk autoriteiten bereikt worden, zonder ginds mensen te moeten "wakkerschoppen" zoals jij schrijft. Dat in Washington mensen moesten worden wakkergeschud wil ik wel geloven...dat het Pentagon en het State Department geen 24h dienst zouden hebben geloof ik niet
Neem van mij maar aan dat de US hun contactpersonen hebben in de indonesische regering!

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2004 om 18:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden