Voor we WEER eens beginnen met Blok-voor/Blok-tegen te zeveren en ons in een scheldtirade begeven (de zoveelste zodra er over argumenten pro/contra Blok begonnen wordt) wil ik even terugkeren naar het hoofdonderwerp hier: vrije meningsuiting!
Het is gewoon een feit dat de Vlaamse Beweging weinig kans krijgt om zijn menig te uiten. Iemand die dat willens nillens toch doet krijgt vaak de stempel Vlaams Blokker. En door de zelfverklaarde democraten direct ook fascist/rasist/nazi, ... . Ik heb al vaak moeten benadrukken dat ik Vlaams Nationalist ben en dat het vreemdelingenvraagstuk daar volledig buiten staat. De regering wil de opposite monddood maken. Begrijpelijk, zelfs hun goed recht. Maar dit doen door de media te manipuleren/intimideren is uit den boze en niet democratisch. Wat wel kan is door goed beleid de oppositie kansloos te maken... Helaas.
Wanneer iedereen naar elkaar zou luisteren met respect voor de andere zijn mening kan heel wat productiever gewerkt worden. "Opgeklopte frustratie" zal dan niet zoveel voorkomen en veel maatschappelijke problemen zouden allang van de baan zijn.
|