Los bericht bekijken
Oud 25 november 2017, 10:29   #92
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toch één nuance : er is geen bewijs noch indicatie van corruptie. Het hele dossier leest als een klassiek verhaal van affairisme en lobbying tussen politici van meerdere partijen, en een schimmige bouwpromotor-partijfinancier.

Politici willen in hun stad aan stadsontwikkeling doen, bouwpromotoren willen hun winst maximaliseren door regels te omzeilen. Daar zit het spanningsveld.

Ook over Gent zijn er een aantal vastgoeddeals waar de wenkbrauwen van omhoog gaan. Ook daar is geen corruptie in zicht, maar overduidelijk wel affairisme. Denk dan aan Farys, Ghelamco.

Nobody gives a shit! Ik weet het vent. Ik weet het. Maak U niet ongerust.
Feitelijk zeg je nu zelf hetgeen ik ook beweer.
Want wat beweer ik? Dat Stedenbouw misbruikt wordt door politiekers en dit niet alleen omwille van affairisme maar ook om tegenstanders te broodroven.
Maar als ik het zeg dan zaag ik.
Zwijg maar over uw affairisme.
Ik weet ook dat je U aansluit bij dit affairisme.
Als men anderen de duivel aandoet via zogezegde beslissingen van Stedenbouw; want dat departement moet de muur vormen waarachter de echte daders zich verschuilen; dan weet U te vertellen dat er gezaagd wordt en dat niemand zich zorgen maakt.
U spreekt hier dus voor iedereen? Niemand is toch allemaal?
En nu kom je zelf aandragen met mogelijke mistoestanden.
Jij weet verdomd niet wat echte democratie is vent.
Je kruipt als het U past en toevallig zaag je ook eens.
Democratie is voor U een ver van mijn bed show.
Voor de rest ben je een comediant die democratie wil gebruiken als het U past. Maar.....spijtig voor U maar ook dat weet ik.
En ook dat er momenteel een paar moraalridders geschokt zijn die zich anders nooit bezig houden met enige moraliteit.
Walgelijke creaturen!
werkman is offline   Met citaat antwoorden