Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Ik heb reeds in een van de vorige posten geschreven waarom ik Corso geloofwaardig vind. Ik kan dit niet blijven herhalen.
|
neen bij mijn weten deed ge dat niet of kwam het op een simpel 'hij komt geloofwaardig over en waarom zou hij liegen' neer ... en 'lees zijn boek'
Elke verder vraag of detailering ervan en elke opmerking die zijn geloofwaardigheid op de helling zette heb je toen mooi voorbij laten gaan
Citaat:
Bovendien heeft het weinig zin over de geloofwaardigheid van een boek van een auteur te discussiëren met mensen die het desbetreffende boek nooit hebben gelezen.En meer dan waarschijnlijk ook geen aanstalte maken om het ooit te lezen.
|
...en hier doe je het weer.
Wat ge nu doet is een beetje zoals een diepzinnige gelovige doet hé
Het heeft net wel/veel zin daar zij niet ondergedompeld of geïndoctrineerd zijn en toch perfect op de hoogte kunnen zijn waar het boek op vele vlakken faalt.
Ik heb je hier al een paar items opgesomd die de man ongeloofwaardig maken in zijn ijdele poging om net geloofwaardig over te komen.
Met name zijn vergaande detaillering ( en ik besef dat het voor een lezer precies net dat is waar hij/zij van denkt .. eumh dat klinkt wel zeer aannemelijk ) met links naar de verifieerbare werkelijkheid.
Die input van ic's bv in de industrie ... datums kloppen niet, bedrijven kloppen niet
Zijn gesprekje met de president... nadat die de beslissing al aangekondigd had.
En zo zijn er zeer velen.
Maar als lezer ga natuurlijk niet elk woord elke datum tijdens het lezen controleren op waarheid.... ge leest gewoon verder en wordt ondergedompeld in de gehele sfeersetting.
DUS ... want in feite zijt ge weeral rond de pot aan 't draaien
Het laatste wat jij zei is dat ge dat boek moet lezen, lezen wat de critici vertellen en dan zelf verder onderzoek doen en tot een conclusie komen.
Wel hoe zit het ?
Zijn de critici en de rest van de wereldbevolking aan het liegen en Corso praat netjes de waarheid